חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקשר בין משחק שחמט לחיפוש עבודה.

שיטוף:

הקשר בין משחק שחמט לחיפוש עבודה.

שחמט הינו משחק אסטרטגיה המחייב גמישות מחשבתית, התאמה מתמדת תוך כדי תנועה והיכולת בכל רגע נתון לבחור באסטרטגיה מתאימה כדי לנצח.
במשחק מדוד וממוקד נדרשת יכולת לבחון את מהלכי הצד הנגדי ולתכנן כל הזמן מה הצעד הבא שלך.
אין מקום לספונטניות, אין מקום לשליפות מהמותן. אין מקום להגיע למשחק בלי להכיר את הכללים, היריב והאסטרטגיה המועדפת עליו.
כל מהלך בחיים, אולי חוץ מהתאהבות, מחייב אותנו בחשיבה, תכנון, לראות כמה צעדים קדימה וגמישות מחשבתית שתתאים אותנו למצבים משתנים. מה שהיה הוא ממש לא מה שיהיה ואם היתה לך תפישת עולם בגיל עשרים שלא התקדמת ממנה, אתה בבעיה גדולה.
אז איך זה קשור לחיפוש עבודה?
1. גמישות מחשבתית. נועו כל הזמן במרחב האפשרויות, תבינו מה נכון לכם. חשבתם שאתם רוצים להגיע לנקודה מסוימת ולא הגעתם? חפשו אסטרטגיה שונה.
2. הכירו את מי שמולכם. עד היום אני פוגשת מועמדים שלא משקיעים מאמץ מינימלי לדעת מי המעסיק אצלו הם מתראיינים, מי היה שם קודם, מה קרה? לאן הולכים? לא תמיד זה אפשרי בגלל דיסקרטיות, אבל אם זה לא דיסקרטי תעשו שיעורי בית.
3. להתאמן. לראיון עבודה, כמו למשחק שחמט, אי אפשר להגיע לא מוכנים. אתם תשקיעו הון בלערוך 20 פעמים את קורות החיים ולא תעשו סימולציות לראיון עבודה. תכינו לעצמכם את הפיץ׳ שלכם, תחזרו עליו במעלית, באמבטיה, באוטו, בריצה, בכל מקום אפשרי. אל תשלפו מהמותן.
4. וזה אולי קצת פחות קשור לשחמט- תהיו אמיתיים ואנשים טובים, זה תמיד מנצח.
בתמונה-שתי מלכות. כל אחת עם אסטרטגיה קו מחשבה והמון אימון ומעל להכל אינסוף גמישות מחשבתית, כבוד הדדי והיכולת לנצח ביחד את הכל💙

שיטוף: